ورزش و تجهیزات ورزشی

یکی از مهم‌ترین مباحث در برگزاری مسابقات جداول مسابقات ورزشی است. چگونگی ترتیب مسابقات و تعیین رقبا و حریفان در یک دوره از مسابقات، دارای اهمیت ویژه‌ای است که از سوی مسئولان برگزاری، پیش از شروع بازی ها مشخص خواهد شد. برگزارکنندگان مسابقات ورزشی با توجه به شرایط موجود مانند زمان به تجهیزات و نیروی انسانی نیاز به استفاده از روش های طراحی، برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی و اجرایی مسابقات دارند. این برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی به شکل جدول هایی از پیش طرح شده‌اند و در اختیار مجریان مسابقات قرار می‌گیرند.

علاقه‌مندان، هنرجویان، مربیان، قضات و داوران به عنوان مجریان و برگزارکنندگان آینده مسابقات ورزشی، نیاز به شناخت جدول‌های اجرای مسابقات دارند تا در هنگام ضرورت و زمان برگزاری مسابقات مختلف بتوانند با انتخاب نوع مناسب جدول و ترسیم آن، بهترین طراحی و برنامه‌ریزی را برای برگزاری مسابقات داشته باشند.

این آموزش با هدف آگاهی و ارتقای سطح اطلاعات مدیران و دانش آموختگان رویدادهای ورزشی و همچنین به عنوان منبع درس مدیریت و طرز اجرای مسابقات برای دانشجویان رشته تربیت بدنی که در آینده سازمان دهندگان اصلی در رویدادهای ورزشی کشور هستند، تنظیم شده است.

پیچیدگی های رویدادها و مسابقات ورزشی از یک طرف و توسعه به روز آن ها از طرف دیگر، مدیران و برگزارکنندگان این رویدادها را به آموختن دانش، مهارت و کسب تجربه لازم در برنامه ریزی، سازمان دهی و هدایت رویدادهای ورزشی، ملزم می کند.

ما در هر سازمانی نیاز به برنامه ریزی و سازماندهی داریم. این آموزش کمک می کند تا اهداف عملیاتی و راهبردی را شناسایی کرده و به سازماندهی آن ها بپردازیم. سپس برای صرفه جویی در هزینه و زمان، نیاز به نیروهای داوطلب در اماکن و رویدادهای ورزشی داریم که نحوه جذب و راهکارهای حفظ داوطلبان را نیز بیان می کنیم.

همچنین، رویدادهای ورزشی نیاز به بازاریابی و کسب حمایت مالی دارند که این فرادرس راه های تامین منابع مالی را بیان کرده و مخاطبان از مثال های این باب، مطلع می شوند. یکی دیگر از موارد مهم در هر مسابقه ای، شیوه های اطلاع رسانی و انعکاس اخبار رویدادهای ورزشی بوده که این نیاز مهم با آموختن عناصر خبر برطرف می شود. مخاطبان در انتها با جداول مسابقات و رویدادهای ورزشی که نقش به سزایی در تمامی مسابقات دارد، آشنا می شوند.

هدف اصلی این آموزش، ارتقای سطح اطلاعات مدیران و منابع انسانی رویدادهای ورزشی و همچنین به عنوان منبع درسی مدیریت و طرز اجرای مسابقات، برای دانشجویان رشته تربیت بدنی در همه سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد.

متقاضیان می توانند در قسمت ورود درخواست خود را ثبت کرده و یا با شماره تماس های ذکر شده در قسمت مرکز تماس، ارتباط حاصل فرمایند.

فهرست